Veelgestelde vragen

Een selectie van vragen en antwoorden

Bij ophalen

Hoe hoog is het borgbedrag?
Het borgbedrag van een huurauto bij autoverhuur is gelijk aan het bedrag voor eigen risico (300 of 1000 euro) + het verwachte huurbedrag.
Op welke manieren kan ik de borg bij jullie betalen?
Dit kan door middel van contante betaling, pinbetaling of credit card-betaling.
Wat gebeurt er als ik de auto geboekt heb, maar de auto niet kom afhalen?
Het team van Liberty Rent Autoverhuur zal contact met u opnemen. Indien u geen gehoor geeft zullen er annuleringskosten in rekening worden gebracht, gelijk aan de huurkosten. Deze zal naar uw adres worden verstuurd, welke u zult moeten overmaken.
Hoe lang van tevoren kan ik kosteloos annuleren?
Het is bij ons tot 5 werkdagen van tevoren mogelijk om kosteloos te annuleren. Indien u daarna besluit tot annulering zullen de annuleringskosten in rekening worden gebracht. Deze annuleringskosten zijn gelijk aan het verwachte huurbedrag.
Kan ik de auto buiten openingstijd ophalen?
Dat is helaas niet mogelijk. Dit, in verband met controle van uw legitimatie, afrekening van het borgbedrag en gezamenlijke controle van het voertuig.

 

Tijdens autoverhuur

Ik wil graag met de huurauto naar het buitenland. Kan dat?
Normaliter is enkel gebruik binnen Nederland gedekt. Mocht u toch beslissen om met de auto naar het buitenland te gaan, dienen wij dat minimaal 48 uur van tevoren te weten.
Wat moet ik doen als ik schade veroorzaak met jullie auto?
In alle gevallen (eigen schuld of andermans schuld) vult u een schadeformulier in. Deze vindt u in het dashboardkastje. Vervolgens neemt u contact met ons op en zullen wij de schade samen met u afhandelen.
Wat moet ik doen als ik pech krijg?
In dat geval kunt u contact opnemen met de desbetreffende mobiliteitsservice. Het nummer van deze mobiliteitsservice staat in het onderhoudsboekje van de auto vermeld.
Stel dat ik de auto niet op tijd kan inleveren. Hoe ga ik hiermee om?
Vooraf stellen wij op de overeenkomst de verwachte teruggavetijd vast. Indien u de auto niet op tijd inlevert, dan heeft dat vaak grote, onwenselijke consequenties voor onze planning. Wij zijn dan ook genoodzaakt om minimaal een dag extra huur in rekening te brengen.
Stel dat ik de auto langer nodig heb dan gepland. Kan dat?
U zult dit te allen tijde in overleg moeten doen met een van onze medewerkers. Zij kunnen verifiëren of de auto de daaropvolgende dag(en) reeds wel/niet verhuurd is.
Iemand anders dan de huurder gaat de auto besturen. Mag dat?
De huurder is verantwoordelijk voor het voertuig gedurende de huurperiode. Daardoor zullen eventuele (verzekerings)kwesties met hem/haar worden afgehandeld. Indien de huurder besluit iemand anders de auto te laten besturen, is de huurder hier geheel verantwoordelijk voor.

 

Bij terugbrengen

Wat gebeurt er als ik de auto terug inlever met schade?
In dat geval zal er -naast de huurnota- een nota voor het bedrag van eigen risico worden uitgeschreven. Afhankelijk van wat er voorafgaand is afgesproken zal het bedrag voor eigen risico 300 euro of 1000 euro zijn. Zowel de huurnota als de nota voor eigen risico dienen beiden direct te worden voldaan.

Vervolgens zal door ons zo spoedig mogelijk een afspraak worden ingepland voor taxatie van de schade door een officieel erkend schadehersteller. Indien het schadebedrag lager wordt getaxeerd dan het eigen risico, zullen wij dit met u verrekenen en het verschil aan u overmaken. Bij een hogere taxatie dan het afgesproken eigen risico, zal er geen extra verrekening plaatsvinden.

Brengen jullie schoonmaakkosten in rekening als ik de auto vies terugbreng?
Nee, uitsluitend wanneer het interieur of de laadbak bevuild is. Datzelfde geldt ook indien er in de auto gerookt blijkt te zijn. Complete schoonmaak bedraagt 145 euro excl. BTW.
Hoe vindt de verrekening plaats als ik de auto weer terug heb gebracht?
Indien de uiteindelijke huurnota hoger blijkt te zijn dan het borgbedrag zult u het resterende bedrag contant of per pin moeten voldoen.

Indien de uiteindelijke huurnota lager blijkt te zijn dan het borgbedrag krijgt u het verschil van ons per direct retour. Afhankelijk van hoe u de borg hebt voldaan (contant of pin), krijgt u het bedrag op dezelfde wijze retour.

Kan ik de auto buiten openingstijd retourneren?
Dat is helaas niet mogelijk. In verband met externe factoren willen wij het voertuig in uw bijzijn controleren bij terugkomst.
Wat gebeurt er als ik de accessoires defect inlever of incompleet?
In dat geval zal het betreffende accessoire geheel in rekening worden gebracht.
Moet ik de auto aftanken voor teruggave?
Nee, wij rekenen de brandstof op basis van de verreden kilometers en het gemiddeld verbruik aan u door. Deze regel hanteren wij te allen tijde, tenzij vooraf anders afgesproken.

Onze top 3 personenauto's

  • JClass auto huren

    JCLASS

    • Airco
    • 5
    • 5
    Handgeschakeld of automaat €29,-p/d *
  • BClass auto huren

    BCLASS

    • Airco
    • 5
    • 5
    €35,-p/d *
  • CClass auto huren

    CCLASS

    • Airco
    • 5
    • 5
    €39,-p/d *
Prijzen excl. 21% BTW Bekijk ons volledige aanbod personenauto's

Onze top 3 bedrijfswagens

  • 7M3 bestelbus

    7M3

    • 3
    • L280 × B170 × H138 cm
    €35,-p/d *
  • 11M3 verhuiswagen

    11M3

    • 3
    • L300 × B176 × H189 cm
    €49,-p/d *
  • 22M3 verhuiswagen

    22M3

    • 3
    • L440 × B210 × H236 cm
    Hydraulische laadklep €89,-p/d *
Prijzen excl. 21% BTW Bekijk ons volledige aanbod bedrijfswagens